اینستاگرامشبکه های اجتماعی

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

[vc_row height=”auto” width=”full” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22padding-right%22%3A%220px%22%2C%22padding-left%22%3A%220px%22%7D%7D”][vc_column][vc_column_text]

اینستاگرام مارکتینگ و وضعیت شبکه‌های اجتماعی در ایران

[/vc_column_text][vc_column_text]

طبق گزارش ایسنا، تلگرام با ۷۱% درصد و اینستاگرام با۴۲% درصد، بیشترین استفاده را در میان کاربران ایرانی داشته‌اند. البته باید این نکته مهم را در نظر داشت که تلگرام شبکه اجتماعی نیست؛ بلکه یک پیام‌رسان است. در شبکه‌های‌ اجتماعی گروه مخاطبینی که با آنان در ارتباط هستید فراگیرتر از شبکه‌های پیام‌رسان است و دسترسی به افراد بیشتری برای تعامل دارید. بنابراین تولید محتوا در یک پیام‌رسان، متفاوت از شبکه اجتماعی است. درباره لینکدین نیز آماری در دسترس نیست. اما بر اساس گزارشی، پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰۰۰۰۰ ایرانی در لینکدین حساب کاربری ساخته‌اند. فیلترینگ توییتر و فیسبوک هم، باعث شده است که حضور ایرانیان در اینستاگرام، پررنگ‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

وضعیت اینستاگرام در ایران

[/vc_column_text][vc_column_text]

نسخه اولیه اینستاگرام در ۱۴ مهر ۱۳۸۹ توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر منتشر شد و ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ توسط فیسبوک خریداری شد. اینستاگرام پس از انتشار، کمی دیرتر وارد ایران شد. بنظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن کم‌بودن دستگاه‌های آیفون در ایران بود؛ چون نسخه‌های اولیه اینستاگرام فقط برای کاربران آیفون در دسترس بود. اما به تدریج با زیاد‌شدن دستگاه‌های آیفون در ایران و انتشار اینستاگرام برای سیستم‌عامل اندروید و استفاده تعداد زیاد دستگاه‌های اندرویدی در ایران، این برنامه در ایران هم طرفدار پیدا کرد. بعد از فیلترشدن فیس‌بوک، کاربران ایرانی فیس‌بوک به‌ سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شدند و روز‌به‌روز بر تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام افزوده شد. در دنیای کسب‌وکار امروز ایران، شبکه‌های اجتماعی فیلتر نشده، نقش مهمی در بازاریابی و افزایش فروش دارند.

[/vc_column_text][us_image image=”714″ size=”full” align=”center”][us_separator size=”small”][vc_column_text]

چرا باید اینستاگرام مارکتینگ را در برنامه بازاریابی خود در نظر گرفت؟

[/vc_column_text][vc_column_text]

در آغاز کار اینستاگرام اغلب کاربران عکس غذا، سلفی و حیوانات خانگی خود را در آن منتشر می‌کردند. زمان زیادی نگذشت که اینستاگرام از یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری عکس به کانالی مناسب برای بازاریابی تبدیل شد. به قابلیت‌های اینستاگرام نگاهی بیندازید، اغلب آن‌ها برای تسهیل بیزینس‌ها طراحی شده است. برای مثال اطلاعات آماری کاربران (Insight)، تگ خرید، لینک در استوری و آی‌جی‌تی‌وی که در مقالات دیگر به تفضیل توضیح خواهم داد. تفاوتی ندارد در چه حوزه‌ای فعالیت ‌می‌کنید؛ حضور در اینستاگرام یک ضرورت است. به اشتراک گذاشتن به طور میانگین ۹۵ میلیون پست در روز توسط بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام، ایی برای تردید باقی نمی‌گذارد. نه تنها جمعیت کاربران این شبکه اجتماعی بالا است بلکه آنان نسبت به حضور برندها نیز مشتاق هستند. ۶۲% کاربران، یک کسب‌وکار را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

خرید آنلاین از اینستاگرام

[/vc_column_text][vc_column_text]

فروش، هدف اکثر صاحبان کسب‌وکار است و اینستاگرام دستیابی به این هدف را تسهیل می‌کند؛ در نتیجه سرمایه‌گذاری بر روی اینستاگرام ارزشمند است. یک سوم کاربران اینستاگرام از آن برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند. این شبکه اجتماعی ماهانه ۱ میلیارد کاربر فعال دارد که یک سوم آن در اینستاگرام خرید آنلاین انجام می‌دهند. کاربران اینستاگرام صرفا افرادی نیستند که صفحه شما را فالو می‌کنند؛ بلکه مصرف‌کنندگانی هستند که سابقه خرید آنلاین از اینستاگرام را پیش از این داشته‌اند. خرید بعدی آنان ممکن است از شرکت شما باشد. در همین راستا ۷۵% کاربران بعد از دیدن یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام دست به اقدامی مانند بازدید از سایت می‌زنند. حتی اگر خریدی از این بازدید سایت حاصل نشود از سودمندی اینستاگرام کاسته نمی‌شود. زیرا با ریتارگتینگ می‌توانید نظر او را جلب کنید.

[/vc_column_text][us_image image=”717″ size=”full” align=”center”][us_separator size=”small”][vc_column_text]

شکل‌گیری ارتباطی صمیمانه بین مشتری و برند از طریق اینستاگرام مارکتینگ

[/vc_column_text][vc_column_text]

یکی از مزایای اینستاگرام این است که بدون هزینه، می‌توان با مخاطبین تعامل کرد. اینگیجمنت اینستاگرام ۱۰ برابر از فیسبوک، ۵۴ برابر از پینترست و ۸۴ برابر از توییتر، بیشتر است. با میزان بالای اینگیجمنت اینستاگرام، نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد. زمانی که فالوئری نسبت به پست شما واکنش نشان می‌دهد مانند این است که با برندتان تعامل کرده است. هر چه میزان پاسخگویی برند به واکنش‌ها بیشتر باشد، اعتماد بیشتری بین برند و مشتری شکل می‌گیرد و اعتماد بیشتر مشتری می‌تواند بر افزایش فروش تاثیر بگذارد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

ماندگاری تبلیغات در اینستاگرام

[/vc_column_text][vc_column_text]

یکی از مهم‌ترین وجه تمایزات اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی، عکس محور بودن آن است. حافظه افراد، تصاویر را بیشتر از متن یا شنیده‌ها بخاطر می‌آورد و اینستاگرام کمک می‌کند تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید. همچنین مردم با عکس و ویدیو، بهتر ارتباط می‌گیرند و نسبت به آن واکنش مثبت نشان می‌دهند؛ این دو نکته تصمیم به خرید را تقویت می‌کند. همه امکانات مناسب برای بازاریابی از متن، عکس و ویدیو در اینستاگرام موجود است. بنابراین بهترین شبکه‌ اجتماعی برای فعالیت کسب‌وکارها است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا