روابط عمومی

دیجیتال مارکتینگ در روابط‌ عمومی

دیجیتال مارکتینگ در روابط‌ عمومی! با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال، روابط‌عمومی‌ها نیز در جهت اطلاع‌رسانی و اقنا مخاطب نیاز به حضور در این کارزار جدید تبلیغاتی دارند. در این راستا و طی تحقیقات به‌عمل آمده اکثر روابط‌عمومی‌ها از تکنیک‌های جدید بازاریابی دیجیتال اطلاعی نداشته و یا در این فرایند حضور فعالی ندارند. چه بسا با حضور و پیگیری مداوم در این رسانه قدرتمند می‌توان مستقیما بر روی اطلاع‌رسانی، تبلیغات، فروش، بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر به‌سزایی داشت.

روابط عمومی و دیجیتال مارکتینگ

☑️ تولید محتوای مناسب برای وب سایت مطابق با استانداردهای موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل
☑️ افزایش ترافیک سایت سازمان با ویدیو مارکتینگ (تولید محتوای ویدیویی و انتشار در شبکه های انتشار فیلم)
☑️ استفاده از اینفوگرافیک ها در سایت و شبکه های اجتماعی سازمان
☑️ ساخت موشن گرافیک از فعالیت های سازمان و خدمات
☑️ ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیل)
☑️ اینستاگرام مارکتینگ

 

روابط عمومی دیجیتال

☑️ انتشار مقالات آنلاین برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت
☑️ شبکه سازی با خبرنگاران و روزنامه نگاران برای به دست آوردن بک لینک
☑️ درج رپورتاژ اگهی و محتوای ارزشمند در صفحات خبری معتبر
☑️ ارتباط با بلاگرها برای به دست آوردن بک لینک و منشن (اشاره شدن) در بلاگ های مرتبط
☑️ بازاریابی افراد تاثیرگذار برای به دست آوردن منشن و اعتبار رسانه های اجتماعی
☑️ پوشش خبری رویدادها بصورت آنلاین

 

الگوریتم جدید گوگل

مورد بسیار مهم، تغییرات سریع الگوریتم‌های موتورهای جستجو و علی‌الخصوص گوگل می‌باشد. این دومین بار است که گوگل تاریخ آپدیت‌های خود را از قبل اعلام می‌کند. مدت‌ها بود که کاربران چنین چیزی را می‌خواستند و به نظر می‌رسد گوگل به خواسته آن‌ها عمل کرده است. این تغییرات بسیار وسیع بوده که حتی نام‌گذاری‌ها نیز تغییر کرده است؛ آپدیت هسته الگوریتم گوگل سپتامبر ۲۰۱۹. با این نام هم نوع آپدیت مشخص می‌شود و هم زمان رخ دادن آن.

به این ترتیب، کاربران دیگر سردرگم نخواهند شد. در شرایطی مثل آپدیت هسته الگوریتم گوگل سپتامبر ۲۰۱۹، همه به دنبال راهی برای اصلاح مشکلات سایت‌شان می‌گردند. روشی که با آن دوباره به رتبه‌های بالا برگردند. گوگل همیشه تاکید کرده است که در این شرایط به دنبال اصلاحیه نروید. در واقع چیزی برای اصلاح کردن وجود ندارد.

تغییرات در وب سایت سازمان یا مجموعه

بهترین روند، مطالعه و بررسی خطاها و تولید محتوای ارزشمند در روابط‌عمومی مطابق با استاندارهای موتورهای جستجو مخصولا گوگل است. روند کاری خود را ادامه دهید. مثل همیشه تاکید گوگل روی تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند است. اگر بتوانید با چنین محتوایی کاربران را راضی نگه دارید، توجه گوگل را نیز به خود جلب خواهید کرد.

هر بار که الگوریتم‌های گوگل به‌روزرسانی می‌شوند، ممکن است رتبه سایت‌تان بهتر یا بدتر شود. اگر بدانید آپدیت‌ها چه زمانی اتفاق افتاده‌اند، می‌توانید تشخیص بدهید چیزی در سایت‌تان تغییر کرده یا علت تغییر رتبه، به‌روزرسانی‌های گوگل بوده است.

از گوگل آنالیتیک و یا هر ابزار دیگری به طور مرتب برای بررسی میزان ترافیک وب سایت خود از طریق پست هایی که به اشتراک گذارده اید استفاده کنید. با این روش به نقاط ضعف محتوای خود پی می برید و ترجیحات مشتری را درخواهید یافت.

ویدیو مارکتینگ

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ترافیک سایت انتشار و به اشتراک‌گذاری ویدیو می‌باشد. در واقع ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است که از طریق آن می‌توان خیلی راحت‌تر با مخاطبان ارتباط بر قرار کرد. سایت‌های بسیار خوبی برای اشتراک ویدئو در ایران و هم در خارج از ایران هستند که هر فردی می‌تواند به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کند.

متاسفانه خیلی از روابط‌عمومی‌ها برای اشتراک ویدئوی خود فقط از سایت آپارات استفاده می‌کنند. البته شکی در این نیست که این سایت جزء بهترین سایت‌های اشتراک ویدئو می‌باشد ولی باید بدانید در کشور ما سایت‌های خوب دیگری در زمینه اشتراک ویدئو فعالیت می‌کنند که ترافیک بسیار بالایی دارند و همچنین دارای رتبه الکسای خوبی در ایران هستند که اکثر افراد از آن‌ها غافل هستند.

همچنین از آپلود فیلم در سایت‌هایی مانند، نماشا، تماشا، آینت و … هرگز نباید غافل شد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک، ترکیب دو کلمه اینفو(Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) است و به تصویری گفته می‌شود که در آن اطلاعات، آمار و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون‌ها و تصاویر جذاب ارائه شود و هدف آن ساده‌سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات باشد.

از اینفوگرافیک برای رسیدن به مقاصد گوناگونی همچون اطلاع‌رسانی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات، آموزش، قرار دادن حجم وسیعی از اطلاعات در فضایی کم، راهنماهای کاربردی، نتایج یک تحقیق علمی و یا نظرسنجی، جلب توجه بینندگان به یک موضوع، نقشه‌ها و مسیریابی، مجتمع نمودن چند نوع اطلاعات در یک تصویر و ده‌ها مورد دیگر به کار می‌رود.

نمونه ای از یک اینفوگرافیک – بازاریابی محتوا

اینفوگرافیک-بازاریابی-محتوا

ساخت موشن گرافیک

قطعا موشن‌ گرافیک مخاطب را با ویژگی‌های فعالیت و خدمات شما آشنا می‌کند. موشن‌گرافیک بسیار به انیمیشن شبیه است با این تفاوت که انیمیشن داستانی است و به شخصیت‌های داستان می‌پردازد؛ اما موشن‌گرافیک بیشتر به جنبه‌های سمبولیک تمرکز دارد و کاربرد آن در برندسازی و تبلیغات است. اما از انیمیشن در سینما و بخش سرگرمی استفاده می‌شود. موشن‌ گرافیک در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین رشته‌های هنر دیجیتال می‌باشد.

یکی از کاربرد‌های رایج موشن گرافیک تولید ویدیوهای توضیح‌دهنده است. در این روش یک فرایند پیچیده به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شود و با کمک موشن‌گرافیک یک توضیح قابل فهم به کاربر ارائه می‌دهد یا به توضیح استفاده از محصول می‌پردازد.

نوشته های مشابه

در این روزها مردم ترجیح می‌دهند با دیدن یک ویدیو اطلاعات مورد نیاز در مورد یک محصول را به دست بیاورند. یک ویدیو خوب می‌تواند یک داستان عاطفی و جذاب در مورد محصول و برند باشد که به فروش برند و معرفی بهتر خدمات شما بسیار کمک می‌کند.

ایمیل مارکتینگ

دانش دیجیتال مارکتینگ در روابط‌ عمومی تاکید بسیار زیادی بر روی ایمیل مارکتینگ دارد. حتما از ارسال ایمیل و بازاریابی ایمیل غافل نشوید؛ چون هنوز هم با وجود شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های زیادی هستند که باز شده و مطالعه می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی (علی الخصوص اینستاگرام)

بنابراین تدوین یک استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یک اصل اساسی برای روابط‌عمومی‌ها به‌شمار می‌رود که در دنیای دیجیتال امروزی به‌دست آوردن آن سخت و از دست دادن آن بسیار ساده است. موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در طول یک روز اتفاق نمی‌افتد، باید تلاش کرد وقت زیادی را صرف آن کرد. برای بدست آوردن نتایج خوب باید متعهد به پیمودن مسافت‌های طولانی باشیم.

از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی جهت‌دهی به افکارعمومی است، بطوریکه در فضای عمومی شکل گرفته توسط این رسانه‌ها، افراد زیادی بدون آنکه یکدیگر را بشناسند در مکان‌های متفاوت همانند هم تفکر و تصمیم‌گیری می‌کنند، این ماهیت تمام شبکه‌ها در شکل و جهت‌دهی به افکارعمومی است. به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی در آینده بیش از این هم اهمیت پیدا می‌کنند. این شبکه‌ها هم اکنون روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. با شبکه‌های اجتماعی، دیگر افراد برای پیداکردن همفکران خود در موارد گوناگون تنها نیستند و افراد در همه زمینه‌ها می‌توانند با دیگران در ارتباط و تعامل فکری باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا